هر بازرگانی در کسب و کار خود به دنبال درآمدزایی بیشتر و ارتقا کسب و کار خودش است و در این حین تلاش هایی انجام میدهد تا سودآوری خود را بیشتر کند. و بعضا رعایت نکاتی بسیار کوچک باعث افزایش سود در واردات شده و کسب و کارشان رونق بیشتری میگیرد.

برای سودآوری بیشتر باید به نکاتی توجه داشت که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

۱– انتخاب کالای وارداتی

انتخاب کالا از مهم ترین بخش های تجارت هست که تا حدودی تعیین کننده سوددهی بیزنس شما و انتخاب هوشمند آن باعث افزایش سود در واردات میشود، همانطور که از قدیم گفتن سود در خرید هست تا فروش. با تعیین نوع کالا قیمت تمام ده کالا را میتوان بدست آورد.

ع

 

 

۲- کاهش هزینه های جانبی در واردات

هزینه های بی مورد باعث از بین رفتن حاشیه سود بالاتر میشود که بیش از ۹۰ درصد هزینه ها بی مورد و غیر لازم میباشد. جلوگیری از هزینه های اضافی باعث افزایش سود در واردات میشود.

از جمله این هزینه ها :

  1. نوع تبلیغات بی ثمر
  2. استفاده از دفاتر شکیل و متراژ بالا
  3. عدم استفاده از حسابداری
  4. سفرهای بی مورد برای سفارش کالا که معمولا به صورت اینترنتی و مکاتبه ای انجام میشود
  5. استفاده از کارمندان اضافی

 

عکس

 

۳- جلوگیری از واردات محصولات بی کیفیت

سعی کنید محصولات برند و درجه ۱ وارد کنید حتی به تعداد کم.
در کسب و کارتان باید برند سازی انجام شود در ادامه روند کاریتان برند و نام شما هست که کالا را میفروشد.
سعی کنید برندهای با کیفیت وارد کنید تا زودتر در بازار شناخته تر شوید.

 

 

۴- منتظر کاهش نرخ های ارزی نباشید

یکی از اشتباهات رایج بازرگانان پیش بینی نرخ حواله ارزی هست که خرید و وارداتشان را به تاخیر میاندازد.
این اشتباه باعث دیر رسیدن بار میشود و در ادامه بازار خودتان را دو دستی تقدیم رقبا خواهید کرد. هر زمان سرمایه ی آماده داشتنید بدون توجه به نوسانات ارزی بار خود رو خریداری کنید. خیلی از بازرگانان صبر می کنند تا نرخ ارزی پایین بیاید و بازرگان باهوش تر حداقل از ۲ هفته تا ۲ ماه از رقبا جلوتر هست که بعضا می توانید قیمت جدید رو روانه بازار کرد و شناخته تر شوید و قسمتی از بازار رقبا رو بدست بگیرید.

 

 

۵- درخواست گارانتی و وارانتی

در قرار دادهای تجاری مخصوصا صنعتی حتما در خواست خدمات پس از فروش را داشته باشید. از هزینه نصب و راه اندازی تا تعمییرات کل مجموعه خریداری شده. حتی درخواست آموزش دهید برای کارمندان برای استفاده از دستگاه های و خدمات خریداری شده.
متاسفانه اکثر تاجران فقط دستگاه رو بدون هیچ شرایطی خرید می کنند، سریعا اقدام به واردات کالا میکنند و حتی از هزینه های نصب و نگهداری و تعمیرات هیچ اطلاعاتی ندارن. در حالیکه بدون هیچ هزینه ای شرکت طرف قرار داد موظف است که تمامی مفاد قرار داد رو انجام بدهد و باعث بالا رفتن سود و کارایی دستگاههای شما تاجر عزیز می شود.

در نتیجه رفع ایرادات یا مشکلات احتمالی بدون هزینه کردن باعث افزایش سود در واردات میشود.

 

 

۶- استفاده از ترفندهای فروش جدید

میتوایند در کنار فروش شرکت، خودتان با هر سیاستی که هست از ترفندهای فروش دیگر محصولاتتان استفاده کنید. بهترین ها استفاده از سایت های فروش، اینستاگرام و تلگرام، ایمیل مارگنتینگ، کمپین های تبلیغاتی و … است. فروش بالا منجر به سود بیشتر میشود.

 

 

۷- ترخیص کار حرفه ای

ترخیص کار از این جهت بسیار مهم است که میتواند هزینه های جانبی ترخیص و مدت زمان را کاهش و یا افزایش بدهد.

ترخیص کاران با تجربه و خبره، هزینه های زمانی و ترخیص کالا را کاهش میدهند یا بالعکس. ترخیص کاران مبتدی باعث بالارفتن هزینه های مالی و زمانی میشود که در بازار فروش بازرگان تاثیرگزار خواهد بود.

ترخیص کاران با تجربه مسئولیت های مشکل بعد از بار رو قبول می کنند و اقدامات سریعتری انجام می دهند.


برچسب‌ها: واردات سود سود واردات افزایش سود افزایش سود واردات

تاريخ : یک شنبه 8 دی 1398 | 13:32 | نویسنده : امیرمهدی سالاری |

 

با کدام کشور واردات را شروع کنیم؟

 

 

امروزه بسیاری از کشورها با ایران مبادلات بازرگانی وسیعی دارند و با یک سرچ ساده میتونید یک سری شرکت های تامیین کننده رو به راحتی پیدا کنید و کار بیزنسی واردات رو شروع کنید. قانون واردات و صادرات در هه ی کشورها یکسان نیست و هزینه های مربوطه در این بیزنس نسبت به کشور مورد نظر متفاوت هست.
در این مقاله برخی از کشورهایی که با ایران مبادلات بسیار زیادی دارند رو به شما معرفی میکنیم و در ادامه پیشنهاداتی برای شروع کار با کشورها خواهیم داد.

 

۱) چین :

چین کشوری بسیار عالی برای واردات و همچنین صادرات کالا هست.

به دلیل ارزان بودن دستمزد کارگران در این کشور بسیاری از کالاها با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها تولید میشود. و اصولا کالاها را بر اساس کیفیت مد نظر تاجر تولید میکنند.

در تجارت با کشور چین تا حد امکان باید هدفدار پیش رفت. به دلیل وجود کارخانه جات و کارگاه ها و بازارهای بسیار زیاد و پر زرق و برقی که دارد اگر ندانید به دنبال چه کالایی هستید روزها و حتی ماه ها بین آن همه تنوع کالایی سرگردان میمانید. برای مثال فقط اگر بخواهید همه عمده فروش های مرتبط با لباس و پوشاک چین را بگردید چیزی حدود ۳ ماه زمان نیاز دارید ولی اگر هدفدار باشید و مثلا به دنبال دکمه از بخش پوشاک باشید راحت در کمتر از یک هفته میتوانید بررسی های خود را انجام دهید.

واردات از چین پیشنهاد اول ما هست به شرط اینکه حداقل به اندازه ی ۱ کانتینر خرید انجام بدهید چون در تعداد های محدود و پایین به دلیل هزینه ها و زمان ارسال صرفه اقتصادی ندارد.

در کشور چین سود شما نسبت به نوع خریدتان تعیین میشود که در سایر کشورها این سود نسبتا کمتر هست به دلیل اینکه کیفیت و قیمت را تاجر تا حدودی تعیین میکند.


نکته: مواظب کلاهبردارهای چینی باشید که در مقالات دیگر کاملا تامیین کننده واقعی و دروغین را توضیح خواهیم داد.
نکته: حتما کالای مورد نظرتان رو بیمه کنید اجبارا این بیمه از نوع closeA داد.

 

 

عکس

۲) ترکیه

دومین کشور ترکیه هست، نزدیک بودن به ایران و دسترسی راحت بدون نیاز به ویزا و هم سطح بودن نسبی فرهنگ مردم ترکیه با ایران باعث ایجاد بستری راحت و مناسب برای تجارت شده.

شروع واردات با کشور ترکیه پیشنهاد بسیار عالی هست برای کسانی که میخواهند در سطح کم شروع به کار کنند و سرمایه ی کمتری دارند. ترکیه نسبت به چین قانون مدارتر هست و تا حدی بیزنس راحت تر ولی به دلیل تولید با کیفیت و قیمت بالاتر نسبت به چین در مرحله دوم قرار میگیرد.

کشوری که اکثر برندهای مشهور دنیا رو از کالاهای عمومی و تخصصی دارد و حمل و نقل به صورت زمینی هست و در صورت اماده بودن سفارشات شما ۳ تا ۵ روز طول میکشه بار به گمرک ایران برسد. که این زمان در چین بین ۳۰ تا ۴۰ روز طول میکشه.

در ترکیه بازاری دارد به اسم بازار چینی ها که هر کالایی را از چین بخواهید در این بازار با حذاکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد بالاتر نسبت به چین میتوانید پیدا کنید و زمان رو هم برای واردات از دست نمیدهید.
دیگر مزیت واردات از ترکیه نسبت به چین این هست که در تقریبا ۱۷ قلم کالای مهم در صنعت و کشاورزی نساجی و … در دنیا بین ۳ کشور اول صادر کنندگان دنیا هستند که عمده صادراتشون به کشور آلمان هست.

 

۳) امارات

کشور امارات شاه راه تجاری ایران با جهان هست.

واردات از امارات دو حالت دارد:

  1. کالایی را از بازارها و کمپانی های اماراتی خریداری کنیم.
  2. کالایی که از کشور های دیگر خریداری میکنیم و ارسال به ایران ندارن مجبوریم از طریق کشور ثالث این بار را وارد کنیم که اکثر مواقع امارات به عنوان این کشور ثالث انتخاب میشود. (البته در مورد ترکیه هم صدق میکند)

دلیل دیگر واردات از کشور امارات، نداشتن مالیات بر روی کالاها که از سال ۲۰۱۸ نیمه دوم تمامی کالاهای وارداتی شامل مالیات میشود.

 


برچسب‌ها: صادرات واردات واردات از کشورها صادرات از کشورها آموزش صادرات و واردات

تاريخ : یک شنبه 8 دی 1398 | 13:14 | نویسنده : امیرمهدی سالاری |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب ارسلان قاسمی
  • وب سی سی اس
  • وب ساح
  • نایت سلکت